Aktuality

Nový Ford Focus

První zprávy o Fordu Focus naznačují, že pro značku jde o nejdůležitější model všech dob. Soudě podle množství nových technologií, designu či představení více verzi najednou, Focus by se měl stát modelem, který začne vydělávat vážné peníze.

 Kompletní rodinka Ford Focus

Focus totiž nezůstane pouze při suchém hatchbacku, verze Focus Active by měla přilákat ty, kteří tajně touží po SUV, ale až tak je v zásadě nepotřebují. Decentní plasty, vyšší posed a mírně off-roadové vzhled by mohl stačit. Focus Vignale zase zaostří na ty, jejichž srdce piští po prémiovejších značkách i když jim stačí kompaktní velikost.

  Ford Focus kombi

Focus ve verzí ST-Line není zásadní novinkou, dostane ale odlišné sedadla. Klasikou je praktický kombík, přičemž všechny zmíněné verze vycházejí z nové platformy C2, která je podle Fordu bezpečnější při nárazech, nabízí dynamičtější jízdní vlastnosti a zároveň větší prostor pro posádku (rozvor je delší o 53 mm). Ford do německé továrny v Saarlouis investoval více než 600 milionů EUR a Focus by měl být zrcadlem právě této investice.

  Ford Focus Vignale

Sledujíc novinku na prvních fotografiích i videích sice nepadá na zadek, čekali jsme větší revoluci. V interiéru se částečně udála, zkuste si však zakrýt znak na volantu, jestli se i vám nebude zdát povědomý. Majitelé dosavadních Focusů však rozhodně ocení posun a zlepšení ergonomie.

 6-stupňový manuál nebo 8-stupňový automat – záleží od preference a agregátu

Nyní ale ke konkrétním novinkám, na které se budoucí majitelé mohou těšit. Velkou novinkou pro Focus je Head-Up displej a zapracování systému SYNC3 s 8-palcovou obrazovkou. Oceňujeme, že ovládání klimatizace zůstalo v tradiční podobě. V interiéru to až tak velkou revoluci nezpůsobí, ale přítomnost aktivního parkovacího asistenta druhé generace umožní zaparkovat stisknutím jednoho tlačítka do prostor, které jsou větší než samotné auto o minimálně 110 centimetrů (dostupné s novou 8-stupňovou automatickou převodovkou).

  Interiér nového Ford Focus

Focus po novém nabídne i adaptivní podvozek s více jízdními režimy a obnovený systém adaptivního tempomatu se systémem Stop & Go. Další novinkou je poznávání dopravních značek s rozpoznáváním rychlosti a dokonce i stejnosměrných cest. Vozidlo se bude umět udržet uprostřed jízdních pruhů a pomůže i při nouzových manévrech natáčením kol (například při objíždění stojících vozidel). Aby toho nebylo málo, systém čtení dopravních značek by měl pomáhat i inteligentním světlům.

  Ford Focus Active

Ostatní systémy jako ochrana chodců či sledování slepých úhlů a provozu za Couvající vozem už známe, při případné nehodě pomůže i systém Post-Collission Braking, který snižuje možné poškození a poranění okamžitě po detekci kritické situace.

 Ford Focus ST-Line

Nezapomněli jsme ani na pohonné jednotky. Na výběr budou minimálně dva benzinové agregáty s objemem 1,0 (85, 100 a 125 koní) a 1,5 litru (150 a 182 koní) a dvě naftové pohonné jednotky o objemu 1,5 (95 a 120 koní) a 2, 0 litru (150 koní).

Comments are closed.

Kontakt