Aktuality

Kia Mild-hybrid

Mild-hybridní technologie od společnosti Kia obsahuje kompaktní 48-voltový lithium-iontový akumulátor s kapacitou 0,46 kWh a nový polohybridním startér (MHSG). Elektronickým řízením generátoru MHSG pomocí měniče se systém plynule přepíná mezi dvěma režimy: „motor“ a „generátor“ .Svoj nový systém Kia nazvala EcoDynamics +, přičemž pohonná soustava vozu je zkonstruována tak, aby na silnici zajišťovala vyšší účinnost motoru pomocí dodávané elektrické energie a její plynulé rekuperace.

V režimu „motor“ se akumulátor při zrychlení vybíjí, poskytujíc dodatečný točivý moment v zájmu mírného zvýšení výkonu při prudkém zrychlení nebo snížení zatížení motoru během mírného zrychlení. Při zpomalení nebo při jízdě z kopce či příjezdu ke křižovatce se systém přepne do režimu „generátor „, ve kterém rekuperuje energii z klikového hřídele na dobíjení akumulátoru během jízdy.

 Mild-hybridní technologie EcoDynamics

Systém řídí vyspělá elektronická řídicí jednotka (ECU), která vypočítá nejefektivnější využití dostupné energie a podle toho upraví nastavení, přičemž bere v úvahu množství zbývající energie v akumulátoru vozidla.

Energie z akumulátoru lze použít také k zajištění nové funkce „pohyblivého“ vypnutí a spuštění motoru. Pokud má akumulátor dostatečný náboj, spalovací motor se během zpomalování a brzdění automaticky vypne. Pro opětovné nastartování stačí, když řidič sešlápne plynový pedál.

Kompaktní charakter technologie umožňuje poměrně snadnou integraci mild-hybridní soustavy EcoDynamics + do stávající architektury vozu. V některých vozidel bude 48-voltový akumulátor umístěný pod podlahou zavazadlového prostoru, čímž se minimalizuje vliv na prostor ve vozidle. Jelikož se integruje přímo s motorem a pohání klikový hřídel pomocí řemene, motorový priestorpotrebuje jen minimální úpravy.

Mild-hybridní vznětová pohonná soustava EcoDynamics + je kompatibilní s manuální i automatickou převodovkou a lze ji přizpůsobit konfiguraci pohonu tak předních, zadních i všech kol. Tato soustava bude postupně upravena i na používání se zážehovými motory.

Comments are closed.

Kontakt