Aktuality

Evropské auto roku má finalistu. Fabia neuspěla

Ve druhém kole ankety Car of The Year 2015 vybrala odborná porota složená z 54 novinářů z 22 zemí Evropy sedmi finalistů. Fabia šanci nedostala. Zato Citroën Cactus nebo VW Passat ano.

Na anketě se v tomto ročníku zúčastnilo 31 nových modelů. Ve skutečnosti jich bylo ale o dva víc. Důvodem je, že kolínské trojčata Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo kandidovaly na společné kandidátce. Francouzsko-japonským modelem to ale už může být jedno.

Mezinárodní porota vybrala totiž v druhém kole sedmi finalistů av tomto seznamu je nenajdete. O šanci definitivně přišli například i Škoda Fabia, Hyundai i20, Nissan Pulsar, Opel Corsa E, Smart Forfour, ale i prémiové modely Lexus NX, Mercedes-Benz třídy S či hybridní BMW i8.

 
Renault_Twingo_rev_3021417b

Kdo tedy svede souboj o nejlepší auto roku 2015? Seznam je poměrně pestrý. Pokud to vezmeme podle tříd, nejmenším a nejlevnějším zástupcem je nový Renault Twingo, který přichází poprvé s motorem vzadu a se zadním náhonem.

Otázkou ale pak je, proč se do finále nedostal i nový Smart ForFour, se kterým má identickou platformu i techniku. O pár stupínků výše najdeme originální crossover Citroën Cactus, který vsadil zejména na design a cenu, protože po technické stránce žádné zásadní novum nepřináší.

Jediné MPV v seznamu pochází z Německa. Nové BMW 2 Active Tourer si to zaslouží, alespoň z mnichovského úhlu pohledu. Je totiž prvním BMW s jednoprostorové karoserií, prvním modelem značky s předním náhonem ak tomu prvním „bavorákem“ s 3-válcoým motorem.

Na druhé straně, jsou tu i jiní, pro které je tato technika naprostou samozřejmostí, ale do finále jim porota vstupenku nenabídla. A najdeme zde i jedno SUV, japonský Nissan Qashqai. Vzhledem k jeho popularitu, svěží design i úspornou techniku ​​je to docela logické.

 
bmw-2series-active-tourer1

Už méně logiky má postup Fordu Mondeo. Tedy vlastně kontroverzní byl i jeho samotný vstup do soutěže. Pod názvem Fusion se totiž prodává v USA téměř dva roky, takže je nebo není to nové auto?

Ale dobře, evropská verze Mondea přichází na rozdíl od té americké poprvé ve střední třídě například s tříválcovým motorem 1,0 EcoBoost. A jsou zde i další vychytávky, například zadní nafukovací bezpečnostní pásy. Dost na to, aby byla jeho přítomnost v Car of the Year 2015 „legalizována“.

Nebude to mít však lehké, na krk mu bude dýchat zcela nový VW Passat. A ten je technologiemi nabitý až po střechu – od virtuálního přístrojového panelu přes naftové bi-turbo až po alternativní plug-in hybridní pohon. A ještě je lehčí než jeho předchůdce.

Karty by však mohl zamíchat i Mercedes-Benz třídy C se záplavou bezpečnostních technologií a mimořádně vydařeným designem, který mu vysloužil přezdívku „baby S“. Jak ale říká historická zkušenost, drahým prémiovým modelům nebyla odborná jury nikdy příliš nakloněna.

Definitivní výsledky a jméno vítěze se dozvíme 4. března v předvečer ženevského autosalonu. Připomeňme, že loni se stal vítězem nový Peugeot 308 před elektromobily BMW i3 a tesla S.

Comments are closed.

Kontakt